Przeskocz do treści

Jakie znaczenie ma pozycja strony w wynikach wyszukiwania określonej frazy przekonać się można w kilka sekund. Szukamy zatem przykładowo rzecz biorąc sklepu, gdzie będziemy mogli zakupić firanki do naszego pokoju gościnnego, nie chcemy jeździć po sklepach, chcemy bez wychodzenia z domu przeprowadzić transakcję, szukamy więc odpowiedniego sklepu z asortymentem przez nas szukanym, sklepu oczywiście online, ze sprzedażą wysyłkową. Wpisujemy w tym celu w naszej na co dzień używanej wyszukiwarce internetowej hasło firanki, klikamy szukaj i już możemy wybierać spośród tysięcy ukazujących się naszym oczom linków.

reklama
Zdjęcie ze strony Pixabay.com

Jednakże nie będziemy z pewnością korzystać z linku, który znajduje się na stronie 123, będziemy natomiast korzystać z odnośników, które znajdziemy na pierwszej, najwyżej drugiej stronie z listą linków do stron. Aby sprawę w jeszcze jaśniejszym świetle przedstawić, należy tu dodać, że najczęściej, być może podświadomie albo z wrodzonego lenistwa korzystamy z pierwszych linków, tych, które są najwyżej. To właśnie się nazywa odpowiednie pozycjonowanie stron, ktoś stronę z danym sklepem wypozycjonował tak, że każdy na nią niemal trafi, jeśli szuka firanek. Promocja stron to wielkie wyzwanie, reklama internetowa wciąż ewoluuje, wciąż się zmieniają mechanizmy działania największych wyszukiwarek internetowych, nie ma dnia, by nie wprowadzano jakichś zmian w systemach wyszukiwania. Czytaj dalej... "Pozycja strony – znaczenie"