Przeskocz do treści

Search Engine Positioning po polsku oznacza pozycjonowanie stron i polega umieszczeniu danej strony w pierwszych wynikach wyświetlanych przez wyszukiwarkę na przykład Google. Dotyczy to najbardziej popularnych słów kluczowych jakie są związane ze stroną, którą chcemy wypozycjonować. Dzieje się tak z tego powodu, iż każda wyszukiwarka korzysta z rankingu stron, który decyduje o jej popularności i w konsekwencji umieszcza ją jako wynik wyszukiwania w odpowiedniej kolejności.

Zdjęcie znalezione na stronie Kindadusty.com

Wyszukiwarki z których korzystamy stosują różne metody oceny poszczególnych stron a także algorytmy oceniające zaindeksowanie. Możemy wyróżnić trzy elementy, które są brane pod uwagę pod względem wyszukiwania. Przede wszystkim znaczenie będzie tu miała popularność strony, link popularity oraz budowa i zawartość strony. Popularność strony łatwo jest zmierzyć poprzez odpowiednie parametry, chociażby liczę wizyt w ciągu określonego czasu spędzonego przez internautę na stronie, jednym słowem im częściej dany serwis będzie odwiedzany przez użytkowników strony , tym samym parametr popularności wyszukiwania będzie wzrastał i tym samym wynik wyszukiwania będzie umieszczony wyżej od innych. Z kolei link popularity, to taki wskaźnik, który dziś ma przeważające znaczenie dla samego pozycjonowania stron. Ten wskaźnik określa się za pomocą liczby połączeń tak zwanych linków, które odsyłają do innych stron oraz wartości takich połączeń. Najbardziej popularnym sposobem zwiększenia tego wskaźnika jest wymiana łączy czyli wymiana linków między stronami w Internecie. Ten proces jest sam w sobie bardzo pracochłonny, ale tez pozwala uzyskać najlepsze wyniki. Czytaj dalej... "Pozycjonowanie – Search Engine Positioning"